Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Elgis-Garbatka Sp. z o.o.

Elgis-Garbatka Sp. z o.o.

Jakie są najważniejsze typy słupów i bram sygnalizacyjnych

Jednym z podstawowych elementów drogowej infrastruktury jest sygnalizacja. To właśnie ona odpowiada za prawidłowe sterowanie ruchem na skrzyżowaniach, co pozwala na bezpieczną jazdę i zwiększenie płynności. Światła sterujące tą sygnalizacją umieszczone być muszą na pewnej wysokości, tak żeby kierowcy dobrze je widzieli. W zależności od rodzaju danego skrzyżowania i szerokości dróg wysokość ta jest bardzo różna. Przy lokalnych, niewielkich skrzyżowaniach wystarczy postawienie pionowego słupa, na którym zostanie powieszony cały sygnalizator. Lecz przy kilku jezdniowej trasie będzie trzeba zastosować szeroką na kilkanaście metrów bramę, na której tego typu sygnalizatorów powieszonych zostanie parę.

Ponieważ takie sygnalizatory ważą jednak trochę, a dodatkowo są narażone na mocne podmuchy wiatru, to całość konstrukcji musi być naprawdę wytrzymała i mocna. Zwłaszcza że w wielu przypadkach do takich słupów są też przykręcane różne inne elementy, takie jak kamery, elektroniczne tablice, czujniki ruchu albo znaki drogowe. Dlatego też wykonuje się je z wytrzymałych, mocnych materiałów, i też zgodnie z wytycznymi. Jeśli będzie chodzić o same rozwiązania konstrukcyjne, to dostępnych ich jest kilka. Przy drogach o małym natężeniu przeważnie stosuje się pionowe słupy sygnalizacyjne lub będące w kształcie litery R. Są one złożone z pojedynczej rury, najczęściej o wielokątnym lub okrągłym przekroju, do której w górnym fragmencie zostało przymocowane ramię o odpowiedniej długości. Słupy stawiane przy autostradach i drogach szybkiego ruchu są w kształcie litery T, ze względu na potrzebę obsłużenia kilku równoległych pasów.

W takim przypadku zastosować też można bramy sygnalizacyjne, złożone z dwóch niezależnych słupów po obu stronach jezdni, złączonych solidną poprzeczką. W przypadku takich słupów bardzo ważne też jest wygodne dociągnięcie wszystkich potrzebnych przewodów zasilających i sterujących, przeważnie całość okablowania doprowadzana jest w ziemi, a potem w środku słupa.

+Tekst Sponsorowany+

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.